AKTUALNOŚCI
GALERIE
MIEJSCA I LUDZIE

KALISZ. Radni przeciw marnotrawieniu pieniędzy na promocję

DATA: 4 kwietnia 2016 | AUTOR: Redakcja wkaliszu.pl
    Sesja kaliskiej Rady Miejskiej po raz pierwszy w historii była transmitowana na żywo (fot. wkaliszu.pl)

    O dodatkowe 600 tys. zł miał wzrosnąć budżet Kalisza na promocję. Nie zgodzili się na to radni, którzy część tej kwoty przeznaczyli na poprawę bezpieczeństwa i pomoc najuboższym.

    Na ostatniej sesji radni dzielili pieniądze, uzyskane z grudniowej podwyżki za wywóz smieci, dzięki której do budżetu trafiły dodatkowe 2 mln zł.

    Najwięcej kontrowersji i dyskusji wzbudził projekt powiększenia budżetu na promocję, wynoszącego 1,1 mln zł, o dodatkowe 600 tys. Oburzenia tym pomysłem nie kryli radni opozycji. Ich zdaniem to marnotrawstwo publicznych pieniędzy. Szczególnie dużo wątpliwości wzbudziło planowane dofinansowanie festiwalu "Pomaganie jest trendy":

    - Dlaczego przekazuje się kwotę 125 000 złotych na fikcyjną pomoc? - pytał radny Grzegorz Chwiałkowski. - Przecież z tego koncertu, jak zostało powiedziane na komisji budżetowej, żadne środki na żadną konkretną pomoc nie będą nikomu przekazane. Skupmy się na wpieraniu i dofinansowaniu wszystkich kaliskich organizacji, które naprawdę pomagają biednym.

    - Kwota ponad 1,1 mln zł na przedsięwzięcia promocyjne jest mocno przesadzona, a dodatkowe powiększanie jej o prawie 600 tys. zł świadczyłoby o naszej rozrzutności i niegospodarności – mówił radny Dariusz Grodziński (PO).

    Radni okroili promocyjny budżet o 125 tys. - przeznaczone na festiwal. Dzięki temu miasto będzie mogło zmodernizować skrzyżowanie ul. Dobrzeckiej z al. Wojska Polskiego oraz zainstalować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ul. Staszica z ul. Górnośląską, gdzie często dochodzi do wypadków.

    Z puli promocyjnej zabrano także 20 tys. zł na cele społeczne. Pieniądze będą wydane na pomoc żywnościową dla najuboższych kaliszan przez "Bank Chleba".

    Sesja rady miasta po raz pierwszy w historii transmitowana była na żywo w Internecie. Transmisję w ciągu niespełna dwóch dni zorganizowali kaliscy dziennikarze, wyręczając ratuszowych urzędników, którzy pracują nad tym już 1,5 roku.

    Koordynator biura promocji Marcin Andrzejewski za opracowanie harmonogramu wdrażania systemu transmisji wideo zainkasował w ubiegłym roku od miasta 80 tys. zł.

    Na sam system ratusz chce przeznaczyć kolejnych 200 tys.zł. Czy dzięki inicjatywie kaliskich mediów, które udowodniły urzędnikom, że transmisja wcale nie musi tyle kosztować, uda się zaoszczędzić te pieniądze? Czas pokaże.

    Nagranie całej sesji obejrzycie TUTAJ

    (nel)

     

    Komentarze

    Najczęściej odwiedzane

    The browser you use is not supported by this application, probably because it lacks some critical features.
    For a better experience, please consider using this application with a supported browser.