AKTUALNOŚCI
GALERIE
MIEJSCA I LUDZIE

ZDROWIE. Jak ćwiczyć po porodzie?

DATA: 11 sierpnia 2016 | AUTOR: Redakcja wkaliszu.pl

    Jak odzyskać formę po porodzie - pisze trener personalny Damian Biernat.

    Ciąża to dla kobiety wyjątkowy czas. Dziewięć miesięcy noszenia pod sercem rozwijającego się dziecka jest pięknym doświadczeniem, ale jednocześnie trudnym wyzwaniem dla pewności siebie. Ciało pod wpływem hormonów oraz dodatkowych kilogramów zmienia się, staje się mniej jędrne. Być może przestałaś się sobie podobać i jako młoda mama szukasz sposobu, by wrócić do formy. Jakie ćwiczenia po porodzie są najlepsze? Sprawdź, co zrobić, by ponownie cieszyć się własnym ciałem.

     

    1. Znajdź swoje tempo

    Być może czytałaś w gazetach bądź widziałaś w telewizji aktorki, piosenkarki czy celebrytki, które już w kilka tygodni po połogu wyglądały fantastycznie i szczupło. Pamiętaj jednak, że najczęściej kryją się za tym nawyki i wyrzeczenia wprowadzone jeszcze przed urodzeniem maleństwa. Ty musisz znaleźć swoje własne tempo. Ćwiczenia dla kobiet po ciąży nie mogą zbytnio obciążać organizmu, nie chcesz przecież, by stała Ci się krzywda. Najlepiej do każdego straconego kilograma oraz centymetra w talii podchodzić powoli i rozsądnie, krok po kroczku aż do celu.

     

    2. Ruszaj się często

    Ćwiczenia po ciąży nie muszą być bardzo intensywne. Początkowo wystarczy, że zaczniesz się więcej ruszać. W ostatnich miesiącach byłaś mniej aktywna, teraz musisz powrócić do normalnego rytmu. Staraj się więc często wychodzić na spacery, a jeśli jesteś bez dziecka i wózka, wybieraj schody zamiast windy.

     

    3. Ćwicz brzuch po porodzie

    Brzuch po ciąży to jedna z najczęstszych przyczyn kompleksów młodych mam. Skóra się naciąga, tworzą się rozstępy, nie możesz się już cieszyć pięknym, jędrnym brzuszkiem. Jednak jest na to sposób: skuteczne ćwiczenia na brzuch po ciąży.

     

    4. Znajdź czas

    Młode mamy, zwłaszcza te, które powoli wracają do pracy i swoich obowiązków, nie mają zbyt wiele czasu dla siebie, ale to nie znaczy, że masz szukać wymówek. Jesteś w stanie wygospodarować choćby pół godziny dziennie podczas drzemki Twojego dziecka lub wieczorem, gdy już zaśnie. Zamiast zasiąść przed telewizorem, rozwiń matę, zrób rozgrzewkę, a potem wykonaj kilka serii ćwiczeń na brzuch, uda i pośladki. Gwarantuję Ci, że ten wysiłek się opłaci.

    Jeśli chcesz schudnąć po porodzie i wrócić do swojej dawnej kondycji, musisz zmotywować się do ćwiczeń. Pamiętaj, że nie chodzi tylko o figurę i wygląd, ale przede wszystkim o Twoje zdrowie i samopoczucie. Bądź piękna, uśmiechnięta i zadowolona ze swojego ciała dla samej siebie.

    Damian Biernat - trener personalny

    damianbiernat.eu

     

     

    Komentarze

    Najczęściej odwiedzane

    The browser you use is not supported by this application, probably because it lacks some critical features.
    For a better experience, please consider using this application with a supported browser.