AKTUALNOŚCI
MIEJSCA I LUDZIE

AKCJA. Na rowerach po górach. Z Karpacza do Bieszczad

DATA: 19 sierpnia 2019 | AUTOR: Redakcja wkaliszu.pl
    Uczestnicy rowerowej wyprawy Michał Majchrzak i Kacper Han dotarli do Bieszczad. Fot. organizatorzy wyprawy.

Prawie 900 kilometrów na rowerach przejechali przez Polskę dwaj przyjaciele. A wszystko to by pomóc podopiecznym kaliskiej fundacji Bread of Life.

Akcja „Pomaganie za jechanie” rozpoczęła się 5 sierpnia. Jej pomysłodawcą i organizatorem jest mieszkający w Kaliszu, ostrowianin Michał Majchrzak. Pierwsza wyprawa rowerowa w ramach akcji „Pomaganie za jechanie”, w której uczestniczyli Michał Majchrzak i Kacper Han odbyła się w lipcu 2018 roku. Wtedy to cykliści pokonali 761 km., przejeżdżając przez ponad 40 miast i uzbierali ponad 5 tys. zł. - Pomysł na rowerową wyprawę zaczerpnąłem z moich amatorskich podróży. Z zawodu jestem rehabilitantem, postanowiłem więc oba tematy połączyć ze sobą, by właśnie w ten sposób nieść pomoc - mówi Michał Majchrzak. - Po sukcesie z 2018 roku, kiedy to uzbieraliśmy prawie 5 tys. złotych na rehabilitację Wiktorii wraz z Kacprem Hanem powróciliśmy na trasę i znów chcieliśmy pomóc podopiecznym fundacji Bread of Life. Chcąc kontynuować naszą pasję, którą jest podróżowanie na rowerze 5. sierpnia wystartowaliśmy z Karpacza, gdzie w poprzednim roku skończyliśmy naszą wyprawę. Tym razem pojechaliśmy wzdłuż polskich gór i chceliśmy dotrzeć do przecudownego, wciąż nieodkrytego miejsca, którym są Bieszczady. Chcieliśmy pokonać własne słabości, zwiedzić przepiękne zakątki naszego kraju, a przy okazji wesprzeć Zoję i Wiktorię

Śmiałkowie na trasę wyruszyli w Karpaczu spod świątyni Wang. Podróż zakończyli po 9 dniach. W sumie pokonali 860 km wzdłuż południowej granicy Polski. - Pogoda nam sprzyjała a podczas trasy spotykaliśmy wielu świetnych ludzi, którzy poratowali nas ciepłym posiłkiem i noclegiem - mówią uczestnicy wyprawy. Podczas wyprawy nie zabrakło jednak męczących podjazdów. - Nie będziemy miło wspominać wspinania się na Szczyrk, gdzie musieliśmy podjeżdżać ok. 50 minut serpentyną pod górę. Choć trasy były przepiękne. Chcemy kontynuować naszą rowerową wędrówkę po Polsce podczas trzeciej edycji akcji. Trasa drugiej edycji jest już zakończona, ale nie kończymy zbiórki. Kolejnym jej etapem będą licytacje - twierdzi Michał Majchrzak.

Na licytacje wystawione zostaną m.in.: specjalnie zaprojektowane na tę wyprawę koszulki, zdjęcia przygotowane przez znanego aktora Tomasza Kota z autografem oraz niespodzianka od Fundacji Bread of Life. Licytacje potrwają do 30 września.