AKTUALNOŚCI
GALERIE
MIEJSCA I LUDZIE

ZDROWIE. Orzechowa moc życiowa

DATA: 18 października 2019 | AUTOR: Redakcja wkaliszu.pl
    Orzechy są bardzo odżywcze. Fot. Internet

    - Orzechy i nasiona, szczególnie te oleiste, w większości tonizują nasz organizm oraz dodają mu siły i masy. Są one cennym źródłem białka oraz tłuszczów i powinny być spożywane w małych ilościach - pisze w przypadającym 18 października Światowym Dniu Owoców i Warzyw ekspert dietetyki leczniczej i trener personalny, Robert Chwiałkowski.

    Tak bardzo odżywcze i wzmacniające produkty polecane są dla osób osłabionych, nerwowych, szczupłych, suchych (sucha skóra) i ogólnie o słabej budowie. Niestety, w większości osoby takie nie potrafią metabolizować dużych ilości zbyt gęstych pokarmów. Dlatego powyższe osoby powinny jadać orzechy i nasiona tylko okazjonalnie. Natomiast osoby o silnej budowie i charakterze, mocnym głosie i rumianej cerze powinny spożywać orzechy i nasiona sporadycznie, jeśli nie w ogóle. 

    Natomiast niezbyt polecane jest spożywanie orzechów przy nadwadze, obrzękach, drożdżycy, torbielach i guzach. Osoby takie mogą spożywać tylko nasiona bogate w kwasy tłuszczowe omega 3, które przyśpieszają metabolizm, pomagając w pozbyciu się ospałości. Nasiona te to: siemie lniane, nasiona dyni i niesolone pistacje. Orzechy są jednym z najlepszych źródeł witaminy E. Są ochroniaczem naszych nerwów i utleniaczem wzmacniającym naszą odporność. Orzechy i nasiona zawierają również najwięcej tłuszczów (niezbędne kwasy tłuszczowe) ze wszystkich nieprzetworzonych produktów na całym świecie! Zarówno tłuszcze i witamina E odgrywają decydującą rolę w funkcjonowaniu wątroby oraz mają wpływ na związane z nią emocje takie jak: złość, depresja i irytacja.

    Witamina E i kwasy tłuszczowe to tylko część niewyobrażalnie wielkiej mocy nasion (orzechy, zboża, rośliny strączkowe też są nasionami). Unikalne właściwości zawdzięczają bogactwu witamin, węglowodanów, aminokwasów oraz innym składnikom harmonijnie i wspaniale ze sobą współdziałających.

    Drogocenne rady! Najlepiej spożywać orzechy i nasiona po namaczaniu ich przez całą noc (można dłużej). Zapoczątkuje to proces kiełkowania co sprawi, że białko i tłuszcze zostaną przez nas lepiej strawione. Następnie można je osuszyć i spożywać na surowo, gotowane lub prażone. Na zakończenie najlepsze życzenia dla wszystkich z okazji przypadającego na dziś Światowego Dnia Owoców i Warzyw! 

     

    dietetyk Robert Chwiałkowski

    Komentarze

    Najczęściej odwiedzane

    The browser you use is not supported by this application, probably because it lacks some critical features.
    For a better experience, please consider using this application with a supported browser.