AKTUALNOŚCI
GALERIE
MIEJSCA I LUDZIE

PODRÓŻE. Wycieczki po Polsce z Antolczyk Travel.

DATA: 1 lipca 2020 | AUTOR: Redakcja wkaliszu.pl
    - W tym roku sporym powodzeniem cieszą się wycieczki krajowe - twierdzi Mateusz Antolczyk, właściciel kaliskiego Biura Podróży Antolczyk Travel. Fot. Joanna Nowak.

O tym gdzie kaliszanie pojadą w tym roku na wakacje, o bezpieczeństwie w czasie podróżowania oraz kondycji lokalnej branży turystycznej z Mateuszem Antolczykiemwłaścicielem kaliskiego Biura Podróży Antolczyk Travel rozmawia Piotr Jaworowski.

Jak lokalna branża turystyczna radzi sobie z pandemią?
    - Działam w branży turystycznej od prawie 8 lat. Własne biuro podróży założyłem w 2019 roku. Te dwa miesiące postoju spowodowały paraliż branży turystycznej. Od 30 maja odmrożono gospodarkę. Od strony technicznej organizacja wycieczek przebiega obecnie w podobny sposób jak przed epidemią koronawirusa. Zauważalną różnicą są noszone przez podróżujących maseczki w autokarze. Prowadzimy też dezynfekcje autokaru oraz rąk. Zmieniło się natomiast mentalne podejście do wycieczek. Najpierw był duży strach przed podróżowaniem grupowym, potem po dwóch miesiącach izolacji ludzie zatęsknili za wyjazdami. Ja organizację wycieczek wznowiłem w czerwcu, a kulminację mamy w sierpniu. Będą to wycieczki głównie krajowe, które cieszą się teraz sporym powodzeniem. Myślę, że branża turystyczna do normalności wróci na wiosnę.

Koronawirus wymusił zmianę preferencji urlopowych wielu Polaków, w tym i kaliszan. Gdzie kaliszanie będą w tym roku spędzali urlopy?

- Większość biur podróży, w tym i moje zmieniło podejście do organizacji wycieczek. Coraz bardziej popularne stały się wycieczki po Polsce, takie krótkie jednodniowe oraz wczasy w polskich kurortach. Podczas wakacji sporo osób chce podróżować. Niestety, nie każdy ma do dyspozycji długi urlop, gdyż część osób wykorzystała go na kwarantannę, inni stracili pracę, albo pogorszyły im się jej warunki, przedsiębiorcy mają też niższe zyski. Dlatego jednodniowe wycieczki ze względu na krótki czas ich trwania oraz niską cenę cieszą się teraz sporą popularnością. Mimo ogólnej tendecji do podwyższania cen, ja postanowiłem je obniżyć. Zmniejszyłem co prawda przez to zyski ale zwiększyłem sprzedaż. Mam wielu nowych klientów i mam nadzieję, że zaowocuje to dłuższą współpracą.

Jakie wycieczki organizuje latem Biuro Podróży Antolczyk Travel?

- Planujemy organizować głównie jednodniowe wycieczki. 18 lipca pojedziemy do Kłodzka i Srebrnej Góry, gdzie zwiedzimy lokalne twierdze i przespacerujemy się podziemną trasą turystyczną. 1 sierpnia mamy wycieczkę do kopalni złota w Złotym Stoku, zwiedzimy piękny i monumentalny pałac Marianny Orańskiej w Kamieńcu Ząbkowickim i na koniec odwiedzimy Lądek Zdrój. Mamy też 8 sierpnia wycieczkę do Zamku Książ gdzie odwiedzimy sale pałacowe i podziemia, które były mocno przebudowywane w czasie II wojny światowej i pozostawiły po sobie niejedną tajemnicę do rozwiązania. Następnie, pozostając w tej tematyce zwiedzimy też Kompleks Riese w Walimiu. Jeżeli chodzi o wycieczki z noclegiem to w dniach 21-23 sierpnia planujemy wycieczkę do Krakowa, Wieliczki i Oświęcimia. Oprócz takich miejsc jak Wawel, Sukiennice, kopalnia Soli w Wieliczce oraz obóz koncentracyjny Auschwitz zobaczymy też nowoczesną część Krakowa zwiedzając Muzeum Podziemia Rynku Krakowskiego. To tylko część zaplanowanych przez moje biuro podróży wycieczek. Planujemy też już ofertę na jesień. Ze wszystkimi naszymi ofertami można się zapoznać na naszej stronie http://antolczyktravel.pl/

Sporo mówiliśmy o krajowych wyjazdach, ale latem pańskie biuro podróży organizuje też wycieczkę do stolicy Czech, Pragi.

- Tak. Po odmrożeniu gospodarki czekaliśmy jeszcze na otwarcie granic z naszymi południowymi sąsiadami. Wiosną mieliśmy pojechać do Pragi na Jarmark Wielkanocny i jak tylko otwarto granice, to po konsultacji z naszymi klientami ustaliliśmy nowy termin wycieczki na 25 lipca. Z przyczyn oczywistych Jarmark zastąpiliśmy zwiedzaniem Zamku Praskiego na Hradczanach. W podstawowej cenie wycieczki jest zwiedzanie miasta z lokalnym, licencjonowanym przewodnikiem. Spacerujemy z górnej cześci Pragi w kierunku starówki. Idziemy w spacerowym tempie, zahaczając o najpiękniejsze miejsca Pragi jak Most Karola czy punkty widokowe, z których jest piękny widok na Wełtawę i Stare Miasto. Mamy jeszcze wolne miejsca na tę wycieczkę. Jeżeli chodzi o obostrzenia na ten zagraniczny wyjazd to nie ma większych niż te jakie stosujemy obecnie w kraju. Na pewno zabieramy maseczki, bo musimy je posiadać w autokarze. W samej Pradze będą one wymagane w czasie zwiedzania Zamku Praskiego.

Jak będzie wyglądała przyszłość branży turystycznej?
     - Myślę, że stopniowo oswoi się ona z koronawirusem, ale branża turystyczna jest branżą, która stale musi zmieniać się dla klienta. Na pewno z uwagi na pandemię spadło w ostatnimi czasie zaufanie do biur podróży. Chcę zapewnić, że pod względem sanitarnym nasze biuro spełnia wszelkie wytyczne rządowe. Stosujemy też własne obostrzenia jak dezynfecja rąk przed każdym wejściem do autokaru. Robimy wszystko by zapewnić klientom bezpieczeństwo. Nie ma też obaw o powrót do domu z wycieczek. Posiadamy wpis do rejestru organizatorów turystyki prowadzony przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz gwarancję turystyczną, która zabezpiecza nas finansowo. Dla wygody i bezpieczeństwa klientów prowadzimy rezerwacje wycieczek telefonicznie, mailowo, przez messengera a umowy na wyjazdy turystyczne są podpisywane online.

Rozmawiał Piotr Jaworowski

Zdjęcie dzięki uprzejmości Joanny Nowak.