AKTUALNOŚCI
MIEJSCA I LUDZIE

REKREACJA. Na Ślęzę i szlakiem Marszałka Piłsudskiego

DATA: 11 czerwca 2021 | AUTOR: Redakcja wkaliszu.pl
    Członkowie kaliskiego koła "Działkowiec" podczas wycieczki na Ślęzę. Fot. Marek Bergman.

Krajoznawcze wycieczki dla swoich członków organizuje działające przy Rodzinnym Ogrodzie Działkowym im. Marii Konopnickiej koło PTTK "Działkowiec".

To największe, liczące prawie 120 członków, koło PTTK w oddziale kaliskim. Działa od 2010 r. a jego członkowie przemierzyli już niemal całą Polskę oraz zwiedzili Ukrainę, Litwę, Czechy i Słowację. - Przed pandemią organizowaliśmy wycieczki niemal przez cały rok - mówi Zenon Florczyk, prezes koła PTTK "Działkowiec" i przewodnik turystyczny. - Teraz skupiliśmy się głównie na sezonie wiosennym i letnim. W maju mieliśmy wycieczkę do Wrocławia, gdzie zwiedziliśmy muzeum wody "Hydropolis" oraz na górę Ślęzę. Wracając z niej zawitaliśmy do pobliskiego kościółka w stylu góralskim w Sulistrowiczkach. Byliśmy także na wycieczce w Łodzi, gdzie zwiedziliśmy m.in. dawne przemysłowe obiekty tego miasta

W weekend zapaleni turyści z "Działkowca" pojadą do Warszawy i Sulejówka. - Tam zwiedzimy muzeum Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz jego dworek - mówi prezes Florczyk. - W Warszawie odwiedzimy natomiast miejsca związane z marszałkiem, w tym Belweder oraz udamy się na Stare Miasto. Latem planujemy odpoczynek nad morską Stegną połączony ze zwiedzaniem Trójmiasta, Malborka oraz rejsem na zabytkowych kanałach elbląskich. W sierpniu udamy się do Karpacza i wejdziemy na ŚnieżkęPozostałe jesienne i zimowe wycieczki będą uzależnione od sytuacji pandemicznej, jaka będzie wówczas panowała w naszym kraju.

(jav)

Fot. dzięki uprzejmości Marka Bergmana.