NA DROGACH. Szybciej na Śląsk i do Wrocławia

utworzone przez | 27 marca 2025 | Aktualności

Już za parę lat mieszkańcy naszego regionu, w tym kaliszanie, pojadą szybciej na Śląsk.

GDDKiA zakończyła ocenę ofert złożonych w przetargu na budowę odcinka S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. To trasa, która wiedzie na Śląsk, a na węźle w Kępnie można ,,odbić” S8 wiodącą do Wrocławia. Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej (po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, z pasem awaryjnym, a także rezerwą terenu pod rozbudowę do trzech pasów) w terenie powinna rozpocząć się w IV kwartale 2026 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w I połowie 2029 r.

Odcinek S11: Przygodzice – Ostrzeszów Północ
Ponad 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej będzie przebiegać pomiędzy istniejącą S11 stanowiącą obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego a drogą wojewódzką nr 444 w rejonie Ostrzeszowa. Ominie od wschodu Antonin, przetnie linię kolejową łączącą Ostrów Wielkopolski i Kępno, a także obecną DK11, przechodząc na zachód od Ostrzeszowa. Odcinek zlokalizowany jest w całości na terenie województwa wielkopolskiego w powiatach ostrowskim oraz ostrzeszowskim i przebiega przez gminy Przygodzice oraz Ostrzeszów. Na tym odcinku zlokalizowane będą węzły drogowe Przygodzice oraz Antonin, a także Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Bledzianów i Kozły. Powstanie też 10 obiektów inżynierskich.

Odcinek S11: Ostrzeszów Północ – Kępno Północ
Blisko 18-kilometrowy odcinek będzie kontynuacją poprzedniego i rozpocznie się od węzła Ostrzeszów Północ, zapewniając powiązanie z drogami wojewódzkimi nr 444 i 449, a także obecną drogą krajową nr 11. Trasa omijając Ostrzeszów po zachodniej stronie, włączy się w istniejącą drogę ekspresową S11 w rejonie Kępna. Odcinek zlokalizowany jest w całości na terenie województwa wielkopolskiego w powiatach ostrzeszowskim i kępińskim i przebiega przez gminy Ostrzeszów, Kobyla Góra i Kępno. Wjazd na ten odcinek będzie możliwy przez jeden z trzech węzłów drogowych: Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe i Kępno Północ. Na całej trasie zbudowanych zostanie w sumie 16 obiektów inżynierskich.

W ramach inwestycji przebudujemy istniejące drogi na odcinkach kolidujących z drogą ekspresową, powstaną również odcinki dróg lokalnych oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Przy obiektach inżynierskich powstaną przejścia dla dużych i średnich zwierząt. Ponadto zbudujemy ponad 30 przejść dla małych zwierząt i płazów. Przewidujemy także budowę ekranów akustycznych oraz zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w I połowie 2029 r.

(jav)

REKLAMA

Reklama