PRAWO. Zadośćuczynienie za nieudane wakacje z biurem podróży

Co zrobić, gdy czujemy się oszukani przez biuro podróży - pisze kaliski adwokat Krzysztof Liberda.
Panie Mecenasie, kupiliśmy wakacje all inclusive w popularnym biurze podróży. Było okropnie. Wszystko było nie tak jak nam obiecano. Zapłaciliśmy dużo za te wakacje, czy można coś z tym zrobić?
Szanowni Państwo, istnieje szereg rozwiązań w takich sytuacjach, biura podróży są odpowiedzialne za sprzedawane przez nich usługi. Poniżej po krótce opiszę jakie mają Państwo możliwości w niniejszej sprawie.
Z powodu nieudanych wakacji mogą Państwo domagać się odszkodowania i zadośćuczynienia od biura podróży. Warto wiedzieć, że odszkodowanie i zadośćuczynienie to nie to samo. Odszkodowanie służy zaspokojeniu szkody majątkowej jaką Państwo ponieśli, a zadośćuczynienie ma rekompensować wszelkie szkody niemajątkowe.
Odszkodowanie należy się w szczególności wtedy, gdy ponieśli Państwo dodatkowe koszty ze względu na niewykonanie umowy przez biuro podróży np. dodatkowe koszty jedzenia, podróż z hotelu na lotnisko.
Zadośćuczynienia mogą domagać się Państwo w zamian za doznane rozczarowanie i zmarnowany urlop. Jest to świadczenie, które wynagradzać ma brak komfortu psychicznego i stres.
Ponadto, mogą Państwo żądać również obniżenia ceny, kiedy doszło do niedotrzymania obiecanych w umowie świadczeń oraz standardów hotelu. W przypadku żądania obniżenia ceny stosuje się tzw. Tabelę Frankfurcką która wskazuje w jakim procencie cena wycieczki powinna zostać obniżona np. brak basenu lub zabrudzone baseny to 10-20%, a z kolei brak windy to 5-10%.
adwokat Krzysztof Liberda
Komentarze
Najczęściej odwiedzane
